Tänään puhuttiin jakelukanavista ja harjoteltiin Traviuksen käyttöä! Matkailualalla verkostoituminen on tärkeää yrityksille ja palvelunmyyjä ei välttämättä ole palveluntuottaja. Esimerkiksi porotila voi itse myydä vierailuita tilalleen, mutta niitä voivat välittää myös ohjelmapalveluyritykset sekä matkanjärjestäjät. Jakelukanavien monipuolisuus ja laaja verkostoituminen ovat hyödyllisiä matkailualan yrityksille, mutta niihin voi liittyä monia ongelmia, esimerkiksi tiedonkulun suhteen. Tällaisilta ongelmitla välttyäkseen yritykset voivat käyttää apunaan erilaisia järjestelmiä, esimerkiksi Traviusta.
Toiminnanohjausjärjestelmä Travius auttaa yritystä hallitsemaan omia resurssejaan, asiakkaitaan sekä yhteistyökumppaneitaan. Sen avulla yritys voi hoitaa keskitetysti omat toimintonsa kuten tarjoukset, tilaukset, laskutuksen, asiakashallinnan, toiminnanohjauksen ja raportoinnin. Traviuksesta yritys voi nähdä esimerkiksi palveluntuottajiensa varaustilanteen, mikä helpottaa palvelujen välittämistä.
![]() |
Laskuttamista Traviuksessa! |
Olen itse käyttänyt Traviusta aiemmin syventävän harjoittelun
aikana, juurikin tilausten ja laskujen tekemiseen. Mielestäni Traviuksen
käyttäminen ei ole läheskään niin helppoa ja loogista kuin meille
etukäteen kerrottiin. Hirvittävän iso miinus Traviuksessa on se, että se
ei neuvo käyttäjäänsä ollenkaan. Varsinkin järjestelmän käyttöä
opiskellessa olisi hyvä, jos järjestelmästä löytyisi ohjeet siihen, mitä
mistäkin painikkeesta tapahtuu. Traviuksessa on niin paljon eri
toimintoja, että niiden opettelemiseen menee hetki jos toinenkin. Vaikka
alussa Traviuksen käyttäminen on hidasta ja järjestelmä vaikuttaa
hieman monimutkaiselta, on se kuitenkin minun mielestäni
helppokäyttöisempi kuin esimerkiksi toinen toiminnanohjausjärjestelmä
Amadeus, jota myös käytin harjoittelun aikana. Travius ei sentään ole
täynnä random koodeja, kuten Amadeus (jota siis käytin lähinnä
lentovarausjärjestelmänä).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti